Su fotoparodomis keliauja po Lietuvą

Uostamiesčio fotografai 2009-uosius pradėjo savo darbus pristatydami kituose Lietuvos miestuose.

Maratonas tęsiasi

Panevėžio fotografijos galerijoje sausio 14 – vasario 1 d. buvo eksponuojamos klaipėdiečio fotomenininko Remigijaus Treigio fotografijos.

Tauragės fotografijos galerijoje nuo vasario 13 iki kovo 5 d. svečiuojasi Sauliaus Jokužio fotoparoda „Era-S”, gvildenanti amžiną meilės temą.

Šiaulių fotografijos muziejuje iki kovo vidurio veikia dar vieno uostamiesčio fotografo – Artūro Šeštoko darbų paroda „Šviesos kaligrafija“.

Prisistatė šiauliečiams

Lietuvos fotomenininkų sąjungos nario nuo 1990-ųjų A.Šeštoko kūryba šiauliečiams pristatoma pirmą kartą. Tai 2003–2008 m. sukurtos nespalvotos lietuviško peizažo fotografijos, išryškinančios spontanišką, universalų ir kartu labai asmenišką autoriaus santykį su pasirinkta erdve. Daugiau kaip 30 nespalvotų fotografijų parodoje – gamtos motyvų, peizažų fragmentų kolekcija. Gamta čia įvairialypė, dažnai mistinė, šį pojūtį dar labiau sustiprina pilki tonai. Švelnūs ir romantiški gamtos motyvai autoriui taip pat nėra svetimi. Jo užfiksuoti vaizdai siejasi su šiuolaikinio žiūrovo akiai kartais sunkiai suvokiama XX amžiaus pradžios fotografijų stilistika – varijuojama tarp juodų, baltų pustonių bei artėjama prie pilkos fotografijos estetikos. A.Šeštoko kolegos Gyčio Skudžinsko nuomone, tai ne tradiciniai enciklopediškai tikslūs apibrėžimai, o spontaniško gesto pagimdyti kaligrafiški lakštai.

A.Šeštokas yra surengęs dvi autorines parodas Klaipėdos fotografijos galerijoje, aktyviai dalyvauja bendrose parodose, kūrybinėse stovyklose, pleneruose. Fotomenininkas yra sukūręs penkias fotografijų serijas: „Bohemos portretai“ (1984–1990), „Macikų pensionatas“ (1994–1995), „Pagėgių krašto žmonės“ (2002), „Kopos ir jūra“ (1997–2000) ir „Šviesos kaligrafija“ (2003–2008).

Kai užvaldo meilė

Apie Tauragėje pristatomą erotinių fotografijų seriją „Era-S” jos autorius S.Jokužys yra sakęs: „Šiuose darbuose aš naujomis technikomis norėjau pavaizduoti tai, kas vyksta tarp vyro ir moters, kai juos užvaldo meilė. Atvirai kalbant, man buvo svarbu ne technika ir technologijos, o pati tema. Dabar atviro kūno fotografijoje – kiek nori ir kaip nori. Aš sumaniau erotiką atskleisti kiek kitaip“.

Amžinos meilės temos gvildenimui pasitelkęs materialų moters kūną, S.Jokužys įkėlė jį į spalvinių improvizacijų lauką. Jis drąsiai eksperimentuoja šiuolaikinėmis fotografijos technologijomis, daugeliui fotografijų panaudodamas kompiuterinę grafiką.

Autoriaus nuomone, didžiausią poveikį jo kūrybai padarė Rimanto Dichavičiaus aktai. Būtent šio Lietuvos fotografijos klasiko darbai paskatino jį imtis neišsemiamos moters kūno ir savasties temos, kurią jau beveik tris dešimtmečius jis plėtoja fotografijų cikle „Nepažintas moters pasaulis“.

Tauragėje viešinti fotografijų paroda „Era-S“ yra naujausia šio ciklo dalis.

„Durų” inf.

by admin