Ant platformos – visi šiuolaikiniai menai

Ant platformos – visi šiuolaikiniai menai

Rugsėjo 5–7 dienomis jau ketvirtą kartą Klaipėdą sudrebins tarptautinis šiuolaikinių menų festivalis „PLArTFORMA”. Šiemet festivalis grįžta prie savo tradicinio vietos ir trukmės formato: tris dienas jis vyks Klaipėdos laivų remonto įmonės angaruose.

Dėmesys – netradicinėms formoms

Pagrindinė festivalio misija – bendrame kūrybiniame vyksme suvienyti įvairiapusį ir daugiašalį kultūrinį bendradarbiavimą bei kūrybiniais projektais apgyvendinti kadaise buvusias urbanistinės ir pramoninės paskirties teritorijas.

Festivalį vienijanti koncepcija sietina su paribio zonos geografinėmis ir metafizinėmis interpretacijomis, įkūnijamomis jau pačiame festivalio charakteryje, kur, nepaisydami tradicinių meno šakų ribų, sąveikauja skirtingi žanrai, raiškos, galiausiai idėjos. Tokia menų sintezė tapati naujų ribinių taškų paieškai, išsiskleidžiančiai į pristatomą šiuolaikinio teatro, modernaus šokio, muzikos ir vizualinio meno kūrėjų programą.

Festivalio organizatoriai džiaugiasi, kad šiemet pavyko parengti itin atraktyvią programą ir įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, t. y. kuo daugiau dėmesio skirti netradicinėms meno formoms ir menų sintezės projektams.

„PLArTFORMĄ”organizuoja Klaipėdos menininkų grupė „Žuvies akis“.

Pristatys unikalius projektus

Menų sintezės projektams šiemet atstovaus Redos ir Arūno Uogintų performansas – savotiška ritualinė procesija „Archeologai“, muzikos teatro spektaklis „VIER“ („Keturi“) su soliste Cora Schmeiser (sopranas) iš Olandijos, Gabrielės Labanauskaitės & co audiovizualinės poezijos projektas „Avaspo: atvirukas į Aliaską“, multimedinis Rolando Rastausko performansas pagal rusų dramaturgo Ivano Vyrypajevo kultinę pjesę „Deguonis“, Psilikono teatro, kuriame vaidina miniatiūrinės silikono lėlės, spektaklis „Stumbras ant taburetės“.

Unikalų muzikos projektą pristatys kompozitorius, perkusininkas, multiinstrumentalistas Tomas Dobrovolskis, išradęs originalų, pasaulyje analogų neturintį varinį mušamąjį instrumentą – varinį gaublį, kuriam sukūrė specialią grojimo techniką, skiemenuotę ir muzikinį raštą. Daugelį muzikos mėgėjų turėtų suintriguoti naujas mini operos – formatas. Festivalyje bus parodyta Jono Sakalausko ir Žilvino Andriušio mini opera-etiudas „Gervė ir gandras”.

Modernaus šokio flangui festivalyje šiemet atstovaus debiuto kategorijoje „Auksiniu scenos kryžiumi” 2006-aisiais apdovanotos Loretos Juodkaitės šokio projektas „Salamandros sapnas. Paveikslas”, kurį pristatys VšĮ „Menų spaustuvė“ (Vilnius). Šokio projektu „Bitė lingo“ pradžiugins klaipėdietė choreografė Dovilė Binkauskaitė.

Pirmą kartą Lietuvoje bus pristatytas kaliningradiečių šokio teatro „Inkliuzai“ spektaklis „Potsdamo aikštė“ pagal to paties pavadinimo Arvydo Juozaičio pjesę (choreografija ir interpretacija Natalijos Agulnik).

Cirko vaidinimas – senovinėje palapinėje

Teatro scenoje šiemet išvysime VšĮ „Menų spaustuvė“ prodiusuotą debiutuojančio režiseriaus Artūro Areimos sukurtą spektaklį „Kelionė į kambario vidų“ pagal jauno lenkų dramaturgo Michalo Walczako pjesę.

Šią festivalio programą dar praturtins Prancūzų kultūros centro dovana – cirko „Circo Aereo“ vaidinimas senovinėje 100 žiūrovų talpinančioje cirko palapinėje. Klaipėdoje bus pristatyta antroji žonglieriaus Janio Nuutineno solinės trilogijos dalis, pavadinimu „Teisingesnis cirkas“. Pirmoji trilogijos dalis buvo sukurta 2002-aisiais ir apdovanota valstybine meno premija. Cirko vaidinimas pasižymi intymumu, kuriame susipina šviesos, šešėlių, muzikos ir žonglieriaus žaismas su keistais daiktais. Nostalgiškas šansonas nukels žiūrovus į praeities pasaulį, kuriame viskas pavaldu netikėtumui.

Taigi Klaipėdos laivų remonto įmonės angaruose rugsėjo 5–7 dienomis siaus teatro, šokio, muzikos ir dailės fiesta. Įėjimas į festivalį bus su bilietais: 15 litų – į pavienius projektus, 30 litų – vienos dienos bilietas, 70 litų – trijų dienų bilietas. Juos bus galima įsigyti prie įėjimo į festivalio teritoriją

„Durų” inf.

by admin