Diskusijoje „Muzika jauno žmogaus ugdyme“ pasigesta… jauno žmogaus

Diskusijoje „Muzika jauno žmogaus ugdyme“ pasigesta… jauno žmogaus

Laima Sugintienė

Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešosios bibliotekos Muzikos skyrius birželio 2-osios vakarą pakvietė į antrąją diskusiją iš tęstinio ciklo „Muzika – žmogus – kultūra“. Šįsyk diskusijos tema – „Muzika jauno žmogaus ugdyme“.

Sudomino nedaugelį

Ciklo sumanytojai – bibliotekos Muzikos skyriaus vedėja Vida Narijauskienė ir doc. dr. Zenonas Rinkevičius, kuris ir šį kartą energingai ir su užsidegimu vedė diskusiją. Joje dalyvavo Vydūno mokyklos dirktorius Arvydas Girdzijauskas, doc. dr. Rūta Girdzijauskienė, mokytojas metodininkas Žygimantas Laurinavičius.

Jei pirmasis renginys (priminsiu, jo tema buvo „Žmogus ir muzika šiandien“) vos talpino gausiai susirinkusią publiką, tai antroji tema, atrodo, tokia aktuali daugeliui, sutraukė gerokai mažesnį klausytojų ir pasisakančiųjų ratą. Nepaisant to, pokalbis buvo turiningas, nuskambėjo daug įvairių, kartais kontroversiškų minčių, buvo aptarti įvairūs šios temos aspektai. Keletą jų paminėsiu.

Ateina iš tylos

Diskusijos „ašimi“ tapo gana kontrastingas vakaro vedėjo ir A.Girdzijausko duetas, davęs toną visam pokalbiui. Jis prasidėjo tarsi pirmojo renginio tąsa. Kalbėta apie muzikos vietą mūsų gyvenime apskritai.

Anot A.Girdzijausko, muzikinis fonas mus supa nuolat, muzika be atrankos, chaotiškai skverbiasi, tiesiog plūsta į mūsų gyvenimus. Taip ji netenka savo prasmės, dėl persisotinimo ji ima veikti prieštaringai. Pasak prelegento, muziką reikėtų išskirti iš vartotojiškos aplinkos.

Šiai nuomonei antrino R.Girdzijauskienė, kalbėjusi apie garso ekologiją. Ji teigė, kad muzikai reikia susitelkti, jos pasiilgti, o tam geriausias būdas esąs tyla.

Siūlė dainuoti

Diskusijos dalyviai akcentavo šeimos ir mokyklos reikšmę ugdant muzikos klausytoją, jos suvokėją. Kalbėta apie mamų klausomos muzikos poveikį dar negimusiems kūdikiams, apie muzikines tradicijas šeimose.

Vakaro vedėjas kaip panacėją nuo visų su muzika susijusių bėdų siūlė dainavimą. Jo manymu, dainavimas apsaugotų nuo blogos muzikos. Beje, nebuvo aptarta, kokiais kriterijais vadovaujantis muziką būtų galima surūšiuoti į gerą ir blogą (nebloga tema dar vienai diskusijai!), bet prisimenant pirmąją diskusiją, pastarajai tikriausiai būtų priskirta visa populiarioji muzika.

Moko ne taip…

Kalbėtojų žvilgsnis krypo ir į mokyklą. Būtent ji turėtų imtis didesnio vaidmens formuojant muzikinį skonį, ugdant jauno žmogaus santykį su muzika. Štai čia ir buvo įžvelgta daugiausia problemų.

Pasak Z.Rinkevičiaus, didelė bėda, kad vidurinėse mokyklose muzika dėstoma pagal profesionalų rengimo modelį. Jo nuomone, į muziką yra žvelgiama kaip į teoriją, kaip į intelekto stimuliatorių, o ne kaip į meną. O A.Girdzijauskas prabilo apie būtinybę keisti muzikos mokytojų ugymą.

Kaip ir pirmąsyk, skambėjo “gyva” muzika. Fortepijonu skambino Vydūno vidurinės mokyklos auklėtiniai Jonė Girdzijauskaitė, Lukas Juška, Matas Drukteinis ir Martynas Budriūnas.

Ciklo tąsa – jau rudenį.

by admin