Klaipėdos dramos teatras gastroliuoja po visą Lietuvą

Klaipėdos dramos teatras gastroliuoja po visą Lietuvą

Treji metai benamis Klaipėdos dramos teatras, kol jo pastatas uždarytas rekonstrukcijai, „gyvena ant ratų“ – rodo savo spektaklius kitose uostamiesčio salėse ir daug gastroliuoja po Lietuvą. Spalį su V.Krėvės „Raganiumi“ teatras buvo nukeliavęs į Skuodo rajono Ylakių miestelį, o su I.Turgenevo „Įnamiu“ – į Šakius, Vilkaviškį, Kėdainius ir Kauną. Kauniečiai praėjusį šeštadienį turėjo progą pamatyti ir F.Vebero „Vakarienę su idiotu“. Šis spektaklis lapkritį pasieks Tauragę, Marijampolę, Alytų ir Birštoną. M.Gavrano „Viską apie vyrus“, kuris spalį rodytas Mažeikiuose, vejasi „Viskas apie moteris“ – lapkritį jį pamatys Širvintų, Varėnos ir Ukmergės publika. K.Sajos „Žemaičių stiprybę“ lapkričio pabaigoje klaipėdiečiai rodys kaimynystėje – Dovilų etnokultūros centre. O rytoj Klaipėdos dramos teatras R.Cooney’o „Viešbučio kambarį Nr. 13“ nuveš į Šiaulių dramos teatrą.

Negana to. Lapkričio 5-ąją uostamiesčio Žvejų rūmuose teatras pristatys premjerą – P.Gladilino „Miglų angelą“, kurį Klaipėdoje stato vilnietis aktorius ir režisierius Ramutis Rimeikis.

D.Andriulionio ir E.Brinkytės tapybos paroda – Hamburge

Vokietijoje, privačioje „Galerie mare Liberum“ Hamburgo centre, spalio 30-ąją bus atidaryta dviejų klaipėdiečių tapytojų – Dano Andriulionio ir Egidijos Brinkytės paveikslų paroda „Pasivaikščiojimas dviese“. Galerijos savininkė Erika Davidavičius pernai dusyk apsilankė D.Andriulionio dirbtuvėse Klaipėdoje ir įkalbėjo dailininką atvežti parodą į jos galeriją. D.Andriulionis į kompaniją pakvietė E.Brinkytę, su kuria drauge jau yra eksponavęs savo darbus Lietuvoje. „Mano subjektyvia nuomone, tai jauna perspektyvi tapytoja, žvelgianti ne į išorę, o į vidinius tapybos sluoksnius. Labai įdomios jos formos ir turinio paieškos, siužetinės linijos paslaptys. Pasikviečiau ją galbūt ir todėl, kad mudviejų skirtingose tapybos technikose įžvelgiau labai panašius dvasinius ir filosofinius ieškojimus. Pagaliau tai darbšti ir kūrybinga menininkė“, – sakė D.Andriulionis. Jiedu Hamburge eksponuos po 10 drobių. D.Andriulionis – dar nerodytus darbus Šventosios žemės tema, nutapytus pernai ir šiemet, E.Brinkytė – naujausius šiais metais sukurtus paveikslus. Klaipėdiečių paroda Hamburge veiks iki lapkričio 26-osios.

„Paimišėlio užrašai” pristatyti festivalyje Maskvoje

Praėjusį teatro sezoną po Klaipėdos universiteto teatro stogu gimęs jo ir Kretingos Egidijaus Radžiaus dramos teatro bendras projektas – N.Gogolio „Pamišėlio užrašai“ jau spėjo pakeliauti po pajūrį ir pabuvoti net dviejuose tarptautiniuose festivaliuose. Gegužę spektaklis parodytas tarptautiniame festivalyje „Veidai be kaukių“ Makedonijos sostinėje Skopjėje, kur už Aksentijaus Ivanovičiaus Popriščino vaidmenį jo aktorius Nerijus Gedminas buvo pristatytas apdovanojimui „Ryškiausio aktoriaus“ kategorijoje, o spalio 13-ąją šią monodramą (su sinchroniniu vertimu į rusų kalbą) jis vaidino antrajame tarptautiniame monospektaklių festivalyje „Solo“ Maskvoje (Rusija). Vėlgi – puikūs atsiliepimai. Spektaklį festivaliui rekomendavo jo režisierius Tomas Jašinskas. Baigęs režisūros studijas Klaipėdos universitete, jis šiemet tęsia mokslus Vsevolodo Mejerholdo teatro centre Maskvoje. „Pamišėlio užrašai“ – jo diplominis darbas Klaipėdoje, jame studentas tapo savo dėstytojo režisieriumi. Monospektaklyje vaidinantis E.Radžiaus dramos teatro režisierius N.Gedminas – buvęs T.Jašinsko pedagogas.

C.Monteverdi’o „Orfėjas“ pasiekė Vilnių ir buvo įamžintas

Spalio 1 ir 2 dienomis Klaipėdos muzikinis teatras Vilniuje, Lietuvos rusų dramos teatro scenoje, pristatė po dvejų metų atnaujintą C.Monteverdi’o „Orfėjo“ pastatymą. Šiuo spektakliu teatras labai didžiuojasi. Šiemet, Klaipėdos muzikiniam teatrui gavus ES paramą, „Orfėjas“ buvo patobulintas ir penkis kartus parodytas Klaipėdoje ir Vilniuje, kur suintrigavo muzikos ir teatro kritikus. Sostinėje operą žiūrėjo teatrologė Irena Veisaitė, režisierius Gintaras Varnas, muzikologai Jūratė Vičienė, Rita Aleknaitė-Bieliauskienė, Junija Galejeva, Jonas Bruveris, dirigentas, prof. Saulius Sondeckis ir kiti. „Klaipėdiečiai parodė aukštą lygį, viskas atlikta kruopščiai – orkestras, solistai, choras – viskas labai patiko“, – dalijosi įspūdžiais S.Sondeckis. „Režisierius Jonas Vaitkus sumaniai pasitelkė vaizdines priemones. Apskritai – geras įspūdis“, – sakė J.Bruveris. Šįsyk Vilniuje pirmąją pasaulyje išlikusią operą galėjo pamatyti ir moksleiviai kone iš visos Lietuvos. Tokią galimybę jiems suteikė Almos Adamkienės paramos fondas. „Orfėją“ nufilmavo Lietuvos nacionalinė televizija.

by admin