Langas

MENO LEIDINYS Nr. 10 (208)
www.durys.daily.lt
Redaktorė Rita Bočiulytė
r.bociulyte@kl.lt

 

Langas

 

R.Marčiaus tapyba – Vilniuje

Lietuvos dailininkų sąjungos (LDS) pa-rodų salėje Vilniuje šiandien atidaroma klaipėdiečio Rolando Marčiaus tapybos paroda „Organiškos jungtys“.

Jos autorius gimė ir užaugo Lietuvos uostamiestyje. 1994–1998 m. studijavo Vilniaus dailės akademijoje, 1998–2009 m. gyveno ir kūrė JAV. Dabar jis – vėl Klaipėdoje, aktyviai dalyvauja parodose, pleneruose, organizuoja meno dirbtuves, šiemet tapo LDS nariu. Tapytojo darbai rodyti Niujorko, Čikagos, Memfio galerijose. Tik 2008 m. jis surengė pirmąją parodą Lietuvoje.

Naujausioje R.Marčiaus parodoje „Organiškos jungtys“ skleidžiasi chirurgiškai apnuoginanti rentgeno estetika. Autorius ieško santykio tarp emocinės būsenos, prigimties ir fizinio kūno – kaip emocijos atspindi formą. R.Marčiaus paroda „Organiškos jungtys“ sostinėje veiks iki lapkričio 13 d.

Atidarė parodą Seime

Nuo spalio 2-osios iki lapkričio vidurio Seimo galerijoje eksponuojama kretingiškės dailininkės Lidijos Skačkauskaitės-Kuklienės tapybos paroda.

Joje autorė rodo 22 paveikslus, kurių dauguma nutapyti šiemet, ruošiantis šiai parodai. Tai gamtos peizažai, daugiau rudens vaizdų su jos mėgstamais motyvais – obelimis, putinais, žolėmis vėjyje… Jie perfrazuoti, susimbolinti, išryškinti archetipiniai elementai… „Tokia tapybinė poezija“, – apibendrino Lidija, tapanti akrilu ant popieriaus ir drobės a la prima maniera. Meistrystė kaligrafijos srityje jos tapybai suteikia linijos grakštumo, ekspresijos.

L.Kuklienė gimė 1961 m. Radviliškio rajone. Baigė Vilniaus dailės akademiją (VDA) ir magistrantūros studijas Lietuvos edukologijos universitete. Ji kuria kaligrafijos, tapybos, grafinio dizaino, ekslibrio srityse. Šiuo metu dėsto VDA Klaipėdos vizualiųjų komunikacijų dizaino katedroje, yra Lietuvos dailininkų sąjungos ir Lietuvos grafinio dizaino asociacijos narė.

„Visus metus laukiau šios parodos, eilėje stovėjau, kad pakliūčiau į tą galeriją, – šypsodamasi pasakojo Lidija apie Kretingos rajono Kultūros skyriaus iniciatyva Seimo rūmuose atsidūrusią jos tapybą. – Nes ten vaikšto tie žmonės, kurie galbūt į meno galerijas net neužeina. Ir kitą misiją atlikau – nusivežiau ir Seime parodžiau Klaipėdoje leidžiamus unikalius „Kaligrafijos sąsiuvinius“.

B.Šarkos „Paukščių lesykla“

„Paukščių lesykla Seimo restorane” – taip klaipėdietis menininkas Benas Šarka įvardijo savo 17 kūrinių kolekciją neįprastoje jiems vietoje.

Nuo spalio 10-osios visą mėnesį ją išties galima pamatyti Seimo restorane. Žinomas performeris, Gliukų teatro aktorius ir režisierius B.Šarka tuos „paukščius” daro daugiau nei 20 metų. Juos yra eksponavęs Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro kieme, Palangos Antano Mončio namuose-muziejuje, kur paroda susidomėjo keli seimūnai, užsidegę, kad Beno „paukščiai” „atskristų” ir pas juos. Dabar Vil-niuje kolekcija papildyta naujais darbais. Benas tų „paukščių” yra padaręs daugybę – arti 100. Dauguma jų „išskrido” pas draugus, pats beturi gal dvi dešimtis.

Tie jo „paukščiai” – skirtingi, bet visi iš labai tvirtos medienos – ąžuolo, raudonmedžio. Ji rasta pajūryje, kaip ir visa kita, iš ko sukonstruotos Beno kompozicijos. Anot menininko, jūra per audras išmeta visko – bangų nugludintų lentų, senų odinių batų, spalvoto metalo indų, kitų lūženų. Tai – puiki medžiaga kūrybai. Tik svarbiausia, Beno žodžiais, jos nesugadinti, neatimti autentiškumo, kuo mažiau ją liesti, dailinti, dažnai belieka tik sukomponuoti. Tik gaila, kad kuo toliau, tuo mažiau prie jūros to gero randa. „Bet man nėra kur skubėti. Juk nedarau tų „paukščių” konvejeriu”, – samprotavo jis.

„Durų” inf.

by admin