Mozarto Koncertai fortepijonui Klaipėdoje: nuostabus ciklas ir aukščiausio lygio orkestro gimimas

Mozarto Koncertai fortepijonui Klaipėdoje: nuostabus ciklas ir aukščiausio lygio orkestro gimimas

 

Laurentas Blondelis

„Festival de l‘Orangerie de Sceaux“ (Prancūzija) viceprezidentas

Klaipėdos koncertų salėje 2012 m. birželio 8-osios koncertu pasibaigs dvejus metus trukęs Alexanderio Paley (JAV) ir Klaipėdos kamerinio orkestro bendradarbiavimas, kuriant išskirtines visų W.A.Mozarto Koncertų fortepijonui interpretacijas. Jas dar ilgai minėsime tarp reikšmingiausių Mozarto kūrybai skirtų įvykių.

A.Paley – neeilinis pianistas, tad ypatingas ir jo santykis su Mozarto fortepijonine kūryba. Pasak atlikėjo, šiuos „amžinybei bylojančius kūrinius“ pianistams įvaldyti nepaprastai sunku, todėl bene tinkamiausias būdas juos atlikti – jungti į ciklus, kad su kiekvienu kūriniu galėtume vis giliau prasiskverbti į neįžvelgiamas kompozitoriaus kūrybos gelmes.

Kaip tik dėl šios priežasties šiemet lapkritį Pekine jis atliks visas Mozarto sonatas fortepijonui (kaip jau sykį prieš keletą metų yra jas atlikęs Paryžiuje), o Klaipėdos kameriniam orkestrui pasiūlė į vieną ciklą sujungti visus Mozarto Koncertus fortepijonui.

Publikai A.Paley skambinami Mozarto Koncertai fortepijonui tampa tikrais muzikiniais atradimais. Iš pradžių jo stebinama artikuliacija verčia visiškai naujai suvokti pirmosios dalies allegro, vėliau neįtikėtinai jautriais pianissimo niuansais jis atveria paslaptingą adagio žavesį, o paskutinėje dalyje neįprastai greitais tempais staiga įsuka publiką į kvapą gniaužiantį ir linksmą rondo.

O to, kaip A.Paley bendrauja su Klaipėdos kamerinio orkestro muzikantais, vertėtų pasimokyti visiems pradedantiems profesionaliems dirigentams. Niekada nesimokęs dirigavimo su šiuo orkestru jis užmezgė tikrą partnerystę. Per gana trumpą laiką pianistas sugebėjo tiek pažinti kiekvieną orkestrantą, kad abipusis pasitikėjimas ir greita reakcija į kiekvieną solisto pageidavimą užtikrino intensyvų fortepijono ir orkestro muzikinį dialogą. Talkinant primarijui Zigmantui Brazauskui ir orkestro meno vadovui bei puikiam violončelininkui Mindaugui Bačkui, šio bendradarbiavimo su A.Paley dėka, kaip teko girdėti, orkestras neabejotinai pasiekė itin aukštą muzikinio meistriškumo lygį.

by admin