Klaipėdos valstybiniai teatrai intriguoja premjeromis

Klaipėdos valstybiniai teatrai intriguoja premjeromis

Du Klaipėdos valstybiniai teatrai – Dramos ir Muzikinis 2006-aisiais publiką pakvies į naujus spektaklius, proginius projektus ir festivalius, intriguos žymiais režisierių ir atlikėjų vardais.

Klasikos metai

Klaipėdos dramos teatre šiemet rampų šviesą išvys šeši nauji spektakliai. Juozo BALTIEJAUS nuotrauka

Klaipėdos dramos teatro literatūrinės dalies vedėja Stefa GALKAUSKAITĖ:

– Kūrybinių darbų atžvilgiu 2006-uosius Dramos teatre galima būtų iš dalies vadinti klasikos metais.

Naujuosius kūrybos metus scenoje vasario mėnesį pradės ilgai lauktasis “Karalius Lyras”.

Šią didžio anglų dramaturgo Viljamo Šekspyro tragediją, tiksliau, jos adaptaciją, numatęs ir ankstesniais metais pradėjęs repetuoti režisierius klaipėdiškis Benas Šarka dėl objektyvių priežasčių negalėjo tęsti darbo.

Pastatymui buvo pakviestas Valstybinio jaunimo teatro vadovas, režisierius, aktorius Algirdas Latėnas.

Praėjusį rudenį pradėjęs repeticijas, jis jau iki tol buvo subrandinęs “Karaliaus Lyro” interpretacijos idėją. Lyro vaidmenį kuria scenos grandas aktorius Vytautas Paukštė, Lyro dukterų vaidmenyse – aktorės Regina Šaltenytė, Nelė Savičenko, Jolanta Puodėnaitė. Pastatyme vaidins penkiolika aktorių.

Premjeros nekantriai laukiantys žiūrovai puikiai prisimena Algirdo Latėno debiutą uostamiesčio scenoje – prieš trylika metų jo režisuotą legendinį S.Šaltenio „Jasoną”.

Kūrybinę metų estafetę tęs “Eglė žalčių karalienė”. Tai Daivos ir Jono Vaiškūnų pjesė lietuvių liaudies pasakos motyvais.

Ją scenoje kurs uostamiesčio Dramos teatre debiutuojantis žinomas ne tik mūsų šalyje kino ir teatro režisierius Vytautas V.Lansbergis. „Eglės žalčių karalienės” premjera numatyta balandžio mėnesį.

Ja bus pažymėtas „Eglės žalčių karalienės“ spektaklio 60-metis uostamiesčio teatro scenoje.

Gera žinia ir tiems, kurie kantriai laukia režisieriaus Oskaro Koršunovo sugrįžtuvių.

Prieš dvejus metus į uostamiesčio Dramos teatro sceną išleidęs rezonansinį M. von Mayenburgo „Šaltą vaiką”, kurio trys aktoriai ir pats režisierius pelnė aukščiausią Lietuvos teatro apdovanojimą – “Auksinius scenos kryžius”, šių metų gegužę Oskaras Koršunovas publikai pristatys norvegų literatūros klasiko Henriko Ibseno “Laukinę antį”.

Birželį estafetę perims teatro meno vadovas režisierius Povilas Gaidys. Prieš kurį laiką režisavęs scenos senjorų vaidinamą R.Harvudo “Kvartetą”, paskui savo buvusių mokinių – pirmosios jo parengtos aktorių laidos absolventų vaidinamą N.Saimono “Banketą”, šiemet Povilas Gaidys grįš prie mėgstamo komedijos žanro. Jis režisuos kultinio prancūzų rašytojo, dramaturgo Eriko Emanuelio Šmito farso charakterio komediją “Ištvirkėlis”.

Po vasaros atostogų naują kūrybos sezoną spalio mėnesį pradės Vinco Krėvės “Raganius”.

Šį lietuvių literatūros klasiko kūrinį inscenizavo ir spektaklį kurs teatro aktorius Kęstutis Macijauskas, į sceną išleidęs ne vieną nacionalinės klasikos personažą, tarp jų – jau trylika metų vaidinamas Žemaitės “Tris mylimas”, Igno Šeiniaus “Kuprelį”.

Metų pabaigoje Dramos teatre numatomos dar vienos sugrįžtuvės.

Prieš kelerius metus uostamiesčio scenoje sukūręs vieną ryškiausių savo kūrybinės brandos spektaklių – M.McDonagho “Lineino grožio karalienę” jos režisierius Gytis Padegimas šįkart brandina ne vieną sumanymą mūsų teatre.

Ir nenuostabu. Su viena kūrybingiausių Lietuvos teatrinėje padangėje – uostamiesčio Dramos teatro aktorių trupe svajoja dirbti daugelis režisierių, tačiau nedaugelis gali kuriam laikui palikti savus teatrus.

Gyčio Padegimo taikinyje, be kita ko, – amerikiečių dramaturgo, XX amžiaus klasiko Tenesio Viljamso “Jaguanos naktis”.

Eis į naujas erdves

Klaipėdos muzikiniame teatre gimusių operų, baletų, operečių bei miuziklų pastatymais šiąvasar galėsime žavėtis ir uostamiesčio aikštėse, natūralaus saulėlydžio fone. Vytauto LIAUDANSKIO nuotrauka

Klaipėdos muzikinio teatro literatūrinės dalies vedėjas Ovidijus PETKEVIČIUS:

– Šie metai Klaipėdos muzikiniame teatre savotiškai pažymėti dieviškuoju Mocarto „prisilietimu“. Sausio 28-ąją maestro prof. Saulius Sondeckis diriguos paskutinįjį jo kūrinį – „Requiem“. Jį atliks mūsų teatro solistai Svetlana Konstantinova (sopranas), Dalia Kužmarskytė (mecosopranas), vilnietis Algirdas Janutas (tenoras), Artūras Kozlovskis (bosas), taip pat Klaipėdos mišrus choras „Aukuras“ ir, žinoma, mūsų teatro choras bei orkestras. Žymiajam Mocarto kūrybos žinovui ir interpretatoriui prof. Sauliui Sondeckiui kūrinį įgyvendinti padėjo chormeisteriai Alfonsas Vildžiūnas bei Vladimiras Konstantinovas.

Sausio 28-oji ženklinama dar vienu įvykiu. Tądien savo egzistavimą pradės Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro bičiulių klubas. Pirmuoju jo svečiu kartu su jumis ir taps maestro Sondeckis.

Mitais ir legendomis apipinto „Requiem“ autorius nebus pamirštas visus metus. Pasak teatro vadovės Audronės Žigaitytės-Nekrošienės, gruodžio mėnesį mūsų teatro gerbėjams bus skirta operos „Don Žuanas“ premjera.

Jau vasario 25-ąją mūsų teatre įvyks žymiosios Johano Štrauso operetės „Šikšnosparnis“ premjera. Tai, kad daugelyje muzikinių teatrų scenų statomas veikalas publikos yra ypač laukiamas, patvirtina jau dabar pastebimas jos susidomėjimas spektakliu. Tai, kad publika išvys gerokai netikėtą „Šikšnosparnio“ pastatymą, byloja spektaklio kūrėjų komanda. Operetės dirigentas, šio žanro kanonų žinovas – Stasys Domarkas. Nenuspėjamumo spektakliui suteikia režisierius Ramūnas Kaubrys, dailininkai Artūras Šimonis, Jolanta Rimkutė, choreografas Aurelijus Liškauskas bei chormeisteris Vladimiras Konstantinovas. Išskirtinis stilius ir netikėti sprendimai (tai liudija ir teatro hitu tapusi „Paryžiaus katedra“) tapo neatsiejama jų darbų vizitine kortele.

Kovo mėnuo ypatingu taps operos žanro gerbėjams. Į sceną sugrįš festivalinė P.Maskanjo „Kaimo garbė“ ir jau seniai išsiilgtas Dž. Verdžio „Rigoletas“. Beje, pastarajame spektaklyje Rigoleto vaidmenį atliks prof. Eduardas Kaniava.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras, neapleisdamas svajonių apie naujojo pastato viziją, kaip niekad siekia įrodyti savo reikšmę miestui ir jo kultūrai. Balandžio 7-ąją su išties įspūdinga programa – V.A.Mocarto Simfonija g-moll bei P.Čaikovskio operos „Pikų dama“ fragmentais kolektyvas po gerokos pertraukos dalyvaus „XXXI Klaipėdos muzikos pavasaryje“. Dar sykį subtiliai priminsime, kad Klaipėda, plėtodama savo istorines ir muzikines tradicijas, turi pajėgų simfoninį orkestrą. Programą diriguos jaunas dirigentas Dainius Pavilionis. Tai dar vienas patvirtinimas, kad esame atviri įvairioms idėjoms ir sprendimams.

Gegužės mėnesį simfoninės muzikos gerbėjams bus pristatyta išties elitinė, pas mus itin retai atliekama R.Vagnerio kūrinių programa. Šįkart už dirigento pulto išvysime tikrai įspūdingos biografijos dirigentą Ilmarą Lapinį, ne taip seniai tapusį Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro dirigentu.

Teatro publikos, daugelio jo ištikimų gerbėjų neapleidžia mintis, kaip kinta teatro veiklos koncepcija jam vadovauti pradėjus kompozitorei Audronei Žigaitytei-Nekrošienei. Žinant, kad ji yra ne tik kompozitorė, bet ir muzikos istorikė, manau, dėsninga, kad naujoji vadovė pasirinko pagarbos vertą mūsų teatro istorijos puoselėjimo kelią. Įgyvendindama savo kūrybinę programą, pirmiausia ji atsigręžia į teatro praeitį. Įrodymas to – nuo pat liepos mėnesio prasidėsiantis retrospektyvinis festivalis „Klaipėdos muzikinis: vakar, šiandien, rytoj“. Jis, beje, gražiai ir prasmingai susilies su maestro Stasio Domarko sumanytu ir puoselėtu IX operos ir simfoninės muzikos festivaliu „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“. Šiemt muzikinis rugpjūtis prasidės jau liepą. Publika bus nustebinta retrospektyvai atnaujintomis I.Stravinsko opera-oratorija „Edipas Karalius“, Ž.Bizė opera „Karmen“ su vokalo garsenybe Sergejumi Larinu, atliksiančiu Don Chozė partiją, K.Orfo „Carmina Burana“ ir kitais teatro repertuaro „aukso fondą“ sudarančiais veikalais. „Karmen“ metu tikra koridos aikšte turėtų virsti Atgimimo aikštė. Retrospektyvinio festivalio idėja grindžia kelią Klaipėdos muzikinio teatro 20-mečiui, kurį minėsime 2007 metų sausio 1-ąją.

Ypatingo publikos palaikymo turėtų sulaukti ta žinia, kad šią vasarą operų, baletų, operečių bei miuziklų pastatymais galėsime žavėtis natūralaus saulėlydžio fone. Metų pabaigoje Muzikiniame teatre rampos šviesą turėtų išvysti dar dvi premjeros – P.Čaikovskio opera „Eugenijus Oneginas“ ir A. Žigaitytės muzikinė drama „Frank‘Einsteinas XXI amžius“.

by admin