Komentarai

Komentarai

Loreta Ramelienė

Su vokalo pedagoge B.Mark-lund susitikau trečiąsyk. Ji iš karto padarė didžiulį įspūdį. Tokių meistriškumo pamokų, kokias ji veda, mums labai reikia – užsidainuojame, savęs ir nebegirdime, ir nebekritikuojame. Profesorė atstovauja italų dainavimo mokyklai, kuri, manau, pati teisingiausia ir tiksliausia. Meistriškumo pamokoms rinkausi kūrinius, kurie arčiausiai prie širdies ir tinka mano balso tipui – dramatiniam sopranui. Iki susitikimo su profesore savo balso galimybes buvau įspraudusi į rėmus ir jau po pirmojo užsiėmimo supratau, kad galiu daug daugiau. Jos pratimai be galo patogūs dainininkui, ji puikiai perpranta ir panaudoja balso struktūrą. Pati nustebau, kai atlikdama vieną pratimą padainavau III oktavos fa, kai paprastai padainuodavau iki III oktavos do ir galvodavau, kad tai mano balso riba. B.Marklund suteikė labai daug pasitikėjimo dainuojant aukštas natas. Mano atliekami kūriniai dramatiški, skambėjo tamsiai. Pakako poros pastabų, kad balsas suskambėtų visai kitaip – šviesiau. Esu be galo dėkinga likimui už pažintį su profesore, norėčiau susitikti dar ir dar kartą.

Svetlana Konstantinova

Pradėjusi operos solistės karjerą dainavau mecosopranu, o kai įstojau į solinio dainavimo magistrantūrą pas prof. Vladimirą Prudnikovą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, jis pasakė, kad esu dramatinis sopranas. B.Marklund tai patvirtino. Profesorė tęsia geriausias Vakarų Europos dainavimo mokyklos tradicijas, kai akcentuojamas balso natūralumas, prigimtinės jo spalvos – tembras. Mano balsas daugiau tinkamas veristiniams kūriniams. B.Marklund darbo metodai – kaip ir visų gerų vokalo pedagogų, tiesą sakant, jie panašūs. Tie žmonės žino, kokie registrai dainuojami šviesiai, kurie „apvalinami“, labai daug dirba su operos dainininko dikcija, atsižvelgia į kiekvienos kalbos, kuria atliekamas kūrinys, ypatumus, į tai, kad balso registras skambėtų lygiai ir pan. B.Marklund pastabos man labai padėjo „grįžti“ į natūralų tembrą ir, tikiuosi, kad dabar Didonės partiją atliksiu geriau. Norėčiau ir ateityje konsultuotis, palaikyti kūrybinius ryšius. Ji pasiūlė atvažiuoti į Norvegiją, nes nori supažindinti su vienu savo agentu, kuris dirba Vokietijoje. Mat mano balsas ypač tinkamas R.Wagneriui dainuoti. Beje, mūsų kitas susitikimas turėtų įvykti jau šį rudenį. Skeptiškai nusiteikusiems dėl meistriškumo pamokų atsakyčiau, kad asmeniškai su tokiu profesionalu stengiuosi išnaudoti kiekvieną minutę. Kartais net vienas žodis padeda ištaisyti dideles klaidas ir padaryti didžiulę pažangą.

Rita Petrauskaitė

Kai su B.Marklund pirmą kartą susitikau pernai pavasarį Klaipėdoje, dainavau porą arijų, kurias parengiau savarankiškai. O šįkart atlikau dar dvi, paruoštas su įvairiais dirigentais, vokalo pedagogais. Todėl norėjau sužinoti profesorės nuomonę ir išgirsti patarimus. Buvo netikėtų atradimų – ji labai gerai viską mato, girdi ir greitai perpranta žmones, yra labai gera psichologė, todėl jos patarimai ypač naudingi. B.Marklund meistriškumo pamokose labai gerai jaučiuosi, jos pastabos atpalaiduoja. Padainuoju III oktavos mi, tačiau atlikdama jos pratimus padainavau III oktavos sol. Iš pradžių, per pirmąjį susitikimą, šiek tiek drovėjausi, o šį kartą net atsirado sportinis interesas „užlipti“ aukščiau – kiekgi pasieksiu su savo sopranu? Padirbėjus su profesore, man tapo lengviau dainuoti ir valdyti balso aparatą – protingai valdyti, suprasti, ką darau. Manau, kad gyvenime reikia visada priimti staigmenas. Ši pedagogė – didžiulė staigmena. Meistriškumo pamoka – ne pasilinksminimas. Profesorė nurodo kryptį, o tam, kad judėtum ta kryptimi, atliktum, ką ji uždavė, turi kasdien daug ir intensyviai dirbti. Nors daug dalykų, ką ji pasakė, žinojau, bet… Ji atrakino rakteliu, tarsi įdavė dainavimo formulę.

by admin