Kuria šokio „Ikonas“

Kuria šokio „Ikonas“

Be jokio reklaminio triukšmo, iš lūpų į lūpas pavasariop keliavusi žinia, kad Loreta Juodkaitė su turkų kilmės šokėju ir choreografu iš Austrijos Ziya Azazi Klaipėdoje stato naują šokio spektaklį, atvedė į uostamiesčio Muzikinį teatrą.

Rita Bočiulytė

Klaipdoje – pradžių pradžia

Atkampioje jo repeticijų salėje tyčia ar netyčia susirinko „pateptieji“, kurie buvo pakviesti ar patys atėjo nugirdę, kad galės pamatyti pirmuosius būsimo spektaklio fragmentus. Viską akylai stebėjo žinomo kino operatoriaus Algimanto Mikutėno kameros akis – jis suka filmą apie šiuolaikinio šokio kūrėją ir atlikėją, Auksinio scenos kryžiaus savininkę, ne vieną tarptautinio mąsto apdovanojimą pelniusią L.Juodkaitę. Filmo ir spektaklio „Ikonos“, kurį ji dabar toliau šlifuoja Prancūzijoje, premjeras norima pristatyti gegužę „Naujojo Baltijos šokio“ festivalyje Vilniuje.

O Klaipėdoje buvo startas, pradžių pradžia. Muzikinio teatro baleto studijoje Loreta ir Ziya repetavo maždaug mėnesį, kasdien po daugiau nei penkias valandas, kol bičiuliams ir kolegoms ryžosi parodyti, ką sukūrė.

Sukinys ir gyva muzika

Kaip pasakojo atlikėjai, spektaklis „Ikonos“ bus iš devynių dalių. Jame dalyvauja trys menininkai. Kovo pabaigoje prie Loretos ir Ziya prisijungė prancūzas kompozitorius ir trimitininkas Serge’as Adamas. Taigi šis tarptautinis šokio projektas bus su gyva muzika.

Dabar jie trise repetuoja Prancūzijoje, kur balandžio 13-ąją numatyta ir premjera. Jau suplanuotos būsimo spektaklio gastrolės – jis šį pavasarį ir vasarą bus parodytas Argentinoje, Brazilijoje ir Zimbabvėje.

„Ikonos“ – tai netradicinis šokio ir muzikos veiksmas, dažniausiai vykstantis šokėjams greitai sukantis. Spektaklyje bus ir solo, ir trio numerių, ir duetų. Visas kūrinys sumanytas kaip augimas – pasiekimas aukščiausio taško ir susinaikinimas; sukūrimas ir sugriovimas. Kiekviena dalis yra kartojimas ir kartojimo variacijos. Kaip teko matyti, centrinė sumanymo ašis – sukinys, jo virtuoziškos variacijos, dinamiškos ir daugiaprasmės improvizacijos rato tema. Tai – Z.Azazi idėja, jis yra sukinio meistras. Ir jis Lietuvoje susirado lygiavertę partnerę.

Lūkesčių išsipildymas

Loreta šypsodamasi prisiminė, kaip žiemą Niujorke šoko spektaklį su prancūzais ir gavo entuziastingą jo elektroninį laišką. Tuomet dar nepažįstamam kolegai atsakė, kad būtų įdomu padirbėti kartu, tačiau ji labai neturi laiko, dalyvauja tarptautiniuose šokio projektuose su olandais ir prancūzais, dėsto Klaipėdos universitete, pati studijuoja toliau…

Bet Ziya nepaliko šokėjos ramybėje, kad jai būtų paprasčiau, pats iš Vienos atvažiavo į Klaipėdą, jai padėjo mokant studentus, ir kartu rado laiko bei vietą repeticijoms. Ziya teigė, kad seniai ieškojo tokios šokio partnerės, kuri taip puikiai sukasi. Radęs tiesiog privalėjo pabandyti pašokti drauge. Ir nenusivylė. Anot jo, tokių bandymų būta ir anksčiau, bet jie nepateisino vilčių. O šis susitikimas – visų lūkesčių išsipildymas.

L.Juodkaitė dabar vadina save klaipėdiete. Nors jai, nuolat keliaujančiai ir šokančiai įvairiose pasaulio šalyse, tai sąlyginė sąvoka Nuo praėjusio rudens Klaipėdos universiteto Menų fakulteto Režisūros katedroje ji dėsto šokio judesį ir flamenko pagrindus. Ir pati čia studijuoja režisūros magistrantūroje. Jos darbų ir kūrybos grafike viskas kietai sudėliota iki 2013-ųjų.

by admin