Nuvilnijo 30-asis „Lietuvos teatrų pavasaris“

Nuvilnijo 30-asis „Lietuvos teatrų pavasaris“

Balandžio 3–27 dienomis Kaune vykęs 30-asis „Lietuvos teatrų pavasaris“ „Girstučio“ kultūros centre, Kauno valstybiniame ir Kauno kameriniame teatruose pristatė 19 naujausių šalies teatrų spektaklių, tarp kurių buvo ir du iš Klaipėdos. Iš festivalio klaipėdiečiai grįžo ne tuščiomis.

Nuo tradicijų iki tendencijų

Lietuvos teatrų pavasaris Kaune yra seniausias scenos meno festivalis Lietuvoje. Kasmet festivalyje dalyvauja profesionalūs teatrai iš visos Lietuvos, publikai parodydami visas įdomesnes valstybinių ir laisvųjų teatrų, jaunų trupių naujienas. Tai – reikšmingas kultūrinis įvykis, puoselėjantis Lietuvos teatrų tradicijas bei pristatantis pagrindines šio meno tendencijas.

Anot festivalio žiuri pirmininkės Vitalijos Truskauskaitės, „Lietuvos teatrų pavasaris“ nuo kitų festivalių pirmiausia skiriasi labai plačiu kontekstu. Jubiliejinio festivalio programa buvo sudaryta taip, kad žiūrovai galėtų susipažinti su jaunų menininkų darbais, galėtų palyginti komercinio ir valstybinio teatro spektaklius ir atkreiptų dėmesį į naujausias sezono premjeras.

Šiemet festivalyje dalyvavo Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio teatrai. Festivalio repertuare buvo trys pagal lietuvių dramaturgiją sukurti spektakliai, daug klasikos ir komedijos žanro pastatymų.

Organizatoriai džiaugėsi, kad bilietai beveik į visus spektaklius šiemet buvo tiesiog išgraibstyti dar gerokai prieš prasidedant festivaliui. Sulaukę tokio žiūrovų antplūdžio, festivalio rengėjų paprašyti kai kurie teatrai sutiko vaidinti papildomus spektaklius.

Naujausi ir įdomiausi

30-ojo „Lietuvos teatrų pavasario“ scenoje Šiaulių dramos teatras parodė Henriko Ibseno „Norą“, Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatro aktoriai suvaidino P.Bomaršė „Figaro vedybas“, Kauno kamerinis teatras – Aristofano „Lisistratę“. Ypač didžiulio žiūrovų susidomėjimo susilaukė Jono Vaitkaus pastatyti Petro Vaičiūno „Patriotai“, „Domino“ teatro naujausias spektaklis – Kosto Smorigino režisuota Sigito Parulskio pjesė „Vilnius–Dakaras“, Anželikos Cholinos teatro „Bolero“ ir „Fantazija penkioms stichijoms“, Oskaro Koršunovo/Vilniaus teatro „Liučė čiuožia“ (režisierė V.Ross iš JAV).

Klaipėdos dramos teatras į Kauną nuvežė kauniečio Gyčio Padegimo uostamiestyje pastatytą airių dramaturgės Marijos Carr, kurią režisierius vadina tiesiog airių Čechovu, dramą „Mėja“.

Kamerinėje festivalio scenoje šio režisieriaus vadovaujamo Klaipėdos universiteto Menų fakulteto aktorių kurso studentai pristatė unikalų jaunųjų kūrėjų tyrimą „Miestas“ (rež. G.Padegimas ir Darius Meškauskas).

Prizas – V.Leonavičiūtei

Balandžio 27-ąją festivalis baigėsi teatralizuotu Vilniaus Keistuolių teatro tikro garso koncertu „Keistuoliai ir jų draugai“. Baigiamajame festivalio vakare buvo įteikti komisijos ir žiūrovų prizai. Visą balandžio mėnesį žiūrovai galėjo balsuoti už geriausius spektaklius ir jų vaidmenų kūrėjus.

Už geriausią moters vaidmenį 30-ojo „Lietuvos teatrų pavasario“ žiūrovų prizas atiteko uostamiesčio Dramos teatro aktorei Valentinai Leonavičiūtei (Močiutė Frachlon M.Carr „Mėjoje“) ir Nacionalinio dramos teatro aktorei Eglei Gabrėnaitei (Motina M.F.Marsot „Laukim skambučio”). Suskaičiavus žiūrovų balsus, paaiškėjo, kad abi aktorės surinko ne tik daugiausia, bet ir po tiek pat balsų. Jos apdovanotos festivalio rėmėjų premijomis. V.Leonavičiūtei šiemet tai jau antras apdovanojimas už tą patį vaidmenį. Prieš mėnesį už jį aktorė įvertinta aukščiausiu Lietuvos teatro apdovanojimu „Auksiniu scenos kryžiumi“.

„Durų“ inf.

by admin