Šalies pianistų forumas vyks Klaipėdoje

Šalies pianistų forumas vyks Klaipėdoje

Lietuvos EPTA sekretorė Vilma Rindzevičiūtė, Šiaulių konservatorijos Fortepijono skyriaus vedėja Laima Nameniškytė, EPTA prezidentas prof. Kęstutis Grybauskas ir Klaipėdos S.Šimkaus konservatorijos Fortepijono skyriaus vedėja Virginija Ruzgienė.

RITA BOČIULYTĖ

Rytoj į Klaipėdą suvažiuos pianistai pedagogai iš visos Lietuvos, atvyks šio instrumento meistrai iš Latvijos ir Vokietijos. Vasario 24-26 dienomis uostamiestyje vyks XXIV Lietuvos fortepijono pedagogų asociacijos (EPTA) konferencija-seminaras. Šalies pianistų forumą rengia Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorija. Jos Fortepijono skyriaus vedėja ir Lietuvos EPTA viceprezidentė Virginija RUZGIENĖ tvirtina, jog tai – ne tik prestižo reikalas.

– Kaip susikūrė Lietuvos EPTA?

– 1982-aisiais tuometinio Lietuvos muzikos akademijos (anksčiau – Lietuvos konservatorijos) Fortepijono katedros vedėjo profesoriaus Kęstučio Grybausko iniciatyva pradėti organizuoti kasmetiniai šalies fortepijono specialybės pedagogų seminarai-praktikumai. Per dvidešimt trejus veiklos metus jie tapo svarbiu Lietuvos menų gimnazijų, konservatorijų ir muzikos mokyklų pedagogų kvalifikacijos bei kūrybinio aktyvumo ugdymo veiksniu. Kasmetinių seminarų-praktikumų pagrindu buvo įsteigta Lietuvos fortepijono pedagogų asociacija (Lietuvos EPTA ), 1991-aisiais sėkmingai įsiliejusi į visos Europos fortepijono pedagogų asociacijos EPTA (European Piano Teachers Association) veiklą.

– Lietuvos pianistai, fortepijono pedagogai berods jau turi ir savo leidinį?

– Siekdama apibendrinti įvairių šalies mokyklų pedagogų darbo patirtį, pedagoginius apmąstymus, metodines idėjas, pernai Lietuvos EPTA praplėtė savo veiklą – ėmė spausdinti Lietuvos pianistų pedagogų metodinių straipsnių rinkinį „Fortepijono mokymo aktualijos“.

Rinkinį palankiai įvertino Lietuvos EPTA nariai ir skatino tęsti šią svarbią metodinę veiklą. Šiemet išleistas jau antrasis leidinys, kuriame metodinius straipsnius skelbia ne tik muzikos mokyklų, gimnazijų, konservatorijų pedagogai, bet ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytojai. Leidinyje pateikiamas platus pianisto rengimo problematikos spektras, gvildenamos kūrybiškos asmenybės ugdymo problemos, nagrinėjami skambinimo fortepijonu ir dirigavimo sąlyčio bei kiti itin aktualūs metodiniai klausimai.

– Kuo ypatingi šalies pianistų forumai?

– Lietuvos EPTA konferencijos kasmet džiugina kūrybiškais ir aukšto profesinio meistriškumo Lietuvos fortepijono pedagogų koncertais, akivaizdžiai augančiu pedagoginiu meistriškumu, parengiant jaunuosius pianistus įžymių Lietuvos bei užsienio pianistų meistriškumo kursams. Atviras meistriškumo pamokas EPTA seminaruose-praktikumuose yra vedę profesoriai M. Azizbekova, L. Drasutienė, A. Dvarionaitė, P. Geniušas, K.Grybauskas, B. Vainiūnaitė, V. Vitaitė, docentai Z. Ibelhauptas, J. Karnavičius. Su Lietuvos mokyklų moksleiviais dirbo ir kitų šalių įžymūs pianistai pedagogai: V. Andrejevas (Maskva), T. Nikolajeva (Maskva), M. Voskresenskis (Maskva), V. Nosina (Maskva), S. Dorenskis (Maskva), J. Murina (Sankt-Peterburgas ), N. Seriogina (Sankt Peterburgas), E. Picht-Axenfeld (Vokietija), H. Schicker (Šveicarija), Ch. Dobler (Šveicarija), A. Portugheis (Anglija), H. P. Stenzl ( Vokietija).

– Kokia EPTA seminarų ir praktikumų geografija?

– Kasmetinėms Lietuvos EPTA konferencijoms vesti pasirinkti penki didieji Lietuvos miestai – Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai ir Panevėžys. Šalies pianistų renginys kas penkeri metai sugrįžta į tą patį miestą, suteikdamas naujus kūrybinius impulsus šių miestų ir jų apskričių muzikos mokykloms.

– Šiemet atėjo eilė Klaipėdai?

– Taip, XXIV Lietuvos EPTA konferencija-seminaras vyks Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje. Šalies pianistų forumą nuoširdžiai organizuojame kartu su mūsų konservatorijos direktore Biruta Vaišiene.

XXIV Lietuvos EPTA konferencijoje-seminare bus gvildenami akompanimento, kūrinių fortepijoniniam duetui interpretacijos klausimai.

Atviras meistriškumo pamokas surengs garsus vokiečių pianistas Hansas Peteris Stenzlas, kurio koncertai duete su broliu Volkeriu Stenzlu susilaukė pripažinimo ne tik Europoje, bet ir Amerikoje, Afrikoje, Japonijoje, Kinijoje.

Konferencijoje – seminare meistriškumo pamokas ves ir puiki pedagogė iš Latvijos Anita Paže. Su jaunaisiais Klaipėdos krašto muzikos mokyklų pianistais bei įvairių šalies meno mokyklų, gimnazijų, konservatorijų moksleiviais ji gvildens Vienos klasikų, kompozitorių romantikų kūrinių interpretacijos problemas.

XXIV Lietuvos EPTA konferenciją-seminarą vainikuos Lietuvos fortepijono pedagogų koncertas, kuris vyks vasario 24 d. 18 val. Klaipėdos universiteto Menų fakulteto koncertų salėje.

Įgavę gražias tradicijas ir visuotinį pianistų pedagogų pripažinimą, Lietuvos EPTA konferencijos -seminarai tapo puikiu kasmetiniu pianistų sąskrydžiu, skatinančiu nuolatinį atsinaujinimą, kūrybingumą, naujų ir įdomių idėjų puoselėjimą.

Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijos durys vasario 24-26 dienomis bus atviros visiems, norintiems dalyvauti.

XXIV Lietuvos EPTA konferencija-seminaras

Vasario 24 d.:

9-10 val. – Dalyvių registracija (S.Šimkaus konservatorijoje, S.Šimkaus g. 15).

10-14 val. ir 15-17.30 val. – Prof. Anitos Paže (Latvija) interpretacijos seminaras.

18 val. – Lietuvos fortepijono pedagogų koncertas (KU MF salėje, K.Donelaičio g. 4).

Vasario 25 d.:

9-10 val. – Dalyvių registracija (S.Šimkaus konservatorijoje).

10-14 val. – Prof. Anitos Paže (Latvija) interpretacijos seminaras.

15-19 val. – Prof. Hanso Peterio Stenzlo (Vokietija) interpretacijos seminaras.

Vasario 26 d.:

10-12 val. ir 13-15 val. – Prof. Hanso Peterio Stenzlo (Vokietija) interpretacijos seminaras.

15 val. – XXIV Lietuvos pianistų konferencijos seminaro – praktikumo uždarymas.

by admin